Klimaatwijzer
In opdracht van de Universiteit Utrecht werkte ik de afgelopen jaren aan het ontwikkelen van Klimaatwijzer. Bij Klimaatwijzer maken we ons hard voor het integreren van klimaatverandering en duurzaamheid bij de vakken maatschappijleer en maatschappijwetenschappen op de middelbare school. Dat doen we aan de hand van kant-en-klaar lesmateriaal, workshops én achtergrondinformatie. Meer weten? Check www.klimaatwijzer.nl.
Rol
Projectleiding, onderwijsontwikkeling, vormgeving & fotografie
Missie
Docenten inspireren om klimaatverandering te integreren in de bestaande curricula van het voortgezet onderwijs.
In samenwerking met
Tim Immerzeel, Tanja van der Lippe, Hessel de Ronde, Silke van Veeren, Kari Jasperse, Rose Barron en Simon Welling
Kant-en-klaar lesmateriaal over thema’s rondom klimaat en duurzaamheid.
Prikkelende thema’s
Van greenwashing tot klimaatrechtszaken en van voedselverspilling tot klimaatbeleid.
Samen greenwashing aanpakken?
Samen greenwashing aanpakken?
In een wereld waar duurzaamheid steeds belangrijker wordt, doen bedrijven zich soms groener voor dan ze zijn. Maar wanneer is er sprake van misleiding? En welke dilemma’s spelen er bij wet- en regelgeving rondom greenwashing? Een duikje in de wondere wereld van duurzaamheidsclaims.
Meer klimaatlessen
Hoe eerlijk is klimaatverandering?
Klimaatverandering raakt niet iedereen op dezelfde manier. Sommige mensen dragen meer bij aan klimaatverandering, terwijl anderen er de gevolgen van ondervinden. Hoe eerlijk is klimaatverandering? En hoe zorgen we voor een eerlijk klimaatbeleid?
Politieke partijen en klimaatverandering
Klimaatverandering is een belangrijk thema voor politieke partijen. Van links tot rechts en van progressief tot conservatief: het klimaat staat op de politieke agenda. Maar, wat willen politieke partijen nou écht met het klimaat? In deze les nemen we de standpunten van verschillende partijen onder de loep.
Stereotypering en duurzaam gedrag
Dagcrème voor vrouwen, bier voor mannen. Reclames zitten vol met genderstereotypen. Hoe komen deze stereotypen tot stand? En, hoe zit het eigenlijk met genderstereotypen wanneer het gaat om duurzaam gedrag? Maak kennis met het ‘groene feminiene stereotype’.